Tekil Mesaj gösterimi
  #1  
Alt 11 January 2009, 14:54
Siyah Siyah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Junior Member
 
Kayıt Tarihi: 22 December 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Standart Ziya Gökalp Türk MilliyetÇisi.

Ziya Gökalp, ([Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] - [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]) özellikle [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] ve [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] üzerine kaleme aldığı eserleri ile ünlenmiştir. Türk Milliyetçisi Ziya Gökalp [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] tür [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]’da [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]’te dogdu.[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]’te [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]’da yaşamını yitirdi. Asıl ismi Mehmet Ziya. Babası yerel bir gazetede çalışan memurdu. Eğitimine Diyarbakır’da başladı. Amcasından geleneksel İslam ilimlerini öğrendi. 18 yaşında intihara teşebbüs etti. Direkt yüreğine sıktığı kurşuna rağmen, kendisiyle ilgilenen doktorun çabaları sayesinde ölmedi. Bir yıl sonra hiç istememesine rağmen 1895'te İstanbul’a gitti. [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] kaydını yaptırdı. Buradaki öğrenimi sırasında [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] ve [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] ile ilişki kurdu. [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]’den etkilendi. [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] Cemiyeti’ne katıldı. Muhalif eylemleri nedeniyle 1898’de tutuklandı. Bir yıl cezaevinde kaldı. Serbest bırakıldıktan sonra [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]'de Diyarbakır’a sürgüne gönderildi. [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]'e kadar Diyarbakır'da küçük memuriyetler yaptı. Diyarbakır'da bulunduğu dönemde bölgenin güvenliği için kurulan ve başında Kürt asıllı İbrahim Paşa'nın bulunduğu Hamidiye Alayları hırsızlık ve soygun olaylarına karışınca halkı örgütleyerek eyleme yöneltti. 3 gün boyunca Diyarbakır Telgrafhanesini işgal ederek buradan saraya İbrahim Paşa ve adamlarını cezalandırmaları için telgraflar çekmeye başladı. Doğu ile Batı arasında ki kilit bağlantı noktalarından olan Diyarbakır Telgrafhanesinin işgali işin içine Batılı devletlerinde karışmasına neden oldu. Onlarında saraya yaptığı baskı neticesinde bölgeye bir araştırma heyeti gönderildi. Fakat bir süre için sinen İbrahim Paşa ve adamları daha sonra aynı kanunsuzluklara yeniden başlayınca Ziya Gökalp ve arkadaşlarının önderliğinde ki halk bu sefer 11 gün süre ile telgrafhaneyi yeniden işgal ettiler. Bu direnişin sonunda İbrahim Paşa ve adamları bölgeden uzaklaştırılmıştır. 2'nci Meşrutiyetten sonra İttihat ve Terakki'nin Diyarbakır şubesini kurdu ve temsilcisi oldu. "Peyman" gazetesini çıkardı. [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]'da [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]'te toplanan İttihat ve Terakki Kongresi'ne Diyarbakır delegesi olarak katıldı. Bir yıl sonra, örgütün Selanik’teki merkez yönetim kuruluna üye seçildi. [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]’da kurulmasında öncülük yaptığı İttihat Terakki İdadisi'nde sosyoloji dersleri verdi. Bir yandan da "Genç Kalemler" dergisini çıkardı. 1912'de Ergani/Maden (Diyar-ı Bekir) mebusu olarak Meclis-i Mebusan'a seçildi, İstanbul'a taşındı. Türk Ocağı'nın kurucuları arasında yer aldı. Derneğin yayın organı "Türk Yurdu" başta olmak üzere Halka Doğru, İslam Mecmuası, Milli Tetebbular Mecmuası, İktisadiyat Mecmuası, İçtimaiyat Mecmuası, Yeni Mecmua'da yazılar yazdı. Bir yandan da Darülfünun-u Osmani'de ([Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]) sosyoloji dersleri verdi.
[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]'nda [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]'nin yenilmesinden sonra tüm görevlerinden alındı. Ermeni soykırımı iddiaları ile ilgili işgal mahkemesi tarafından yargılandı. Mahkeme sürecinde soykırım iddialarını kesinlikle reddetmiş ve [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] tezini savunmuştur.1919'da İngilizler tarafından [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] Adası'na sürgüne gönderildi. Burada kaldığı dönemde ailesiyle yaptığı mektuplaşmalar daha sonra [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] adıyla kitaplaştırılmıştır. Ve bu kitap Malta sürgünlerinin orada geçirdikleri hayat şartlarıyla ilgili elimizdeki yegane eserdir. 2 yıllık sürgün döneminden sonra Diyarbakır'a gitti, [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]'yı çıkardı. [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]'te Maarif Vekaleti Telif ve Tercüme Heyeti Başkanlığı'na atandı, Ankara'ya gitti. Aynı yıl İkinci Dönem Türkiye Büyük Millet meclisi'ne [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] tarafından [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] mebusu olarak seçildi. 1924'te kısa süren bir hastalığın ardından İstanbul'da öldü. [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] gömüldü.
[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]'nin parçalanma sürecinde yeni bir ulusal kimlik arayışına girdi. Düşüncesinin temelinde, Türk toplumunun kendine özgü ahlaki ve kültürel değerleriyle, Batı'dan aldığı bazı değerleri kaynaştırarak bir senteze ulaşma çabası yatıyordu. "Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak" diye özetlediği bu yaklaşımın kültürel öğesi Türkçülük, ahlaki öğesi de İslamdı. Uluslararası kültürün yapıcı öğesinin ulusal kültürler olduğunu savundu. Saray edebiyatının karşısına halk edebiyatını koydu. Batı'nın teknolojik ve bilimsel gelişmesini sağlayan pozitif bilim anlayışını benimsedi. Dini, toplumsal birliğin sağlanmasında yardımcı bir öğe olarak değerlendirdi. Toplumsal modeli, [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]'in teorik temellerini kurduğu "dayanışmacılık" temelinde şekillendi. Bireyi temel alan [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] ve kapitalist toplumun sınıf mücadelesiyle yıkılarak sınıfsız toplumun kurulmasını hedefleyen [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]'e karşı; sınıfsal ayrımları değil mesleki ayrımları gören, mesleki örgütleri temel toplum birimi olarak kabul eden, meslek örgütlerinin dayanışmasıyla toplumsal huzurun kurulabileceğini savunan [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] karar kıldı. Toplumsal ve siyasi görüşlerini anlattığı sayısız makale yazdı. "[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]" düşüncesini sistemleştirdi. Milli edebiyatın kurulması ve gelişmesinde önemli rol oynadı.Ziya Gökalp önce Türkiye Türkçülüğü sonrasında Oğuzculuk daha sonra ise [Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] fikirlerinin destekçisidir
Alıntı ile Cevapla