Prison_Breakk
21 April 2009, 21:03
[Only Registered Users Can See Links]
DirectX 11'e ait yeni detaylar açıklandı
Oyunlardaki görsel şöleni bir üst seviyeye taşıyacak olan DirectX 11'e ait yeni detaylar açıklandı.
Yazılım devi Microsoft, bilgisayar oyunları için geliştirilen grafik API'ı DirectX'in son sürümü olan DirectX 11'in
detaylarını dün su yüzüne çıkardı.
İşte yeni detaylar:
*DirectX 10'da olduğu gibi yeni DirectX sürümü de sadece Windows Vista ve sonrasında çıkan işletim sistemlerinde kullanılabilecek.
*Microsoft'un belirttiği üzere DirectX 11'in getireceği yeni gölge hesaplama teknolojisi sayesinde GPU'lar sadece 3B grafikler için
değil, diğer hesaplamalarda da birer paralel işlemci gibi kullanılabilecekler.
*DirectX 11, destekleyeceği tessellation (mozaik döşeme) teknolojisi sayesinde, geliştiricilere, yakından bakıldığında daha
gerçekçi ve düzgün hatalara sahip modeller yapma imkanı tanıyacak.
*Yine geliştirilen çok katmanlı kaynak yönetimi sayesinde oyunlar artık çok çekirdekli işlemcilerin gücünü
daha rahat bir biçimde kullanabilecekler.
Microsoft aynı zamanda DirectX 10 detsekli donanımlara da yeni teknolojiler ekleyeceğini belirtti fakat bu
teknolojiler hakkında henüz bir ipucu vermedi.
Yeni yazılımın çıkış tarihi henüz kesin olmamakla birlikte Microsoft'un yakın tarihte yazılıma dair
yeni bilgiler sunacağı bekleniyor.
DirectX 11'e ait yeni detaylar açıklandı
Oyunlardaki görsel şöleni bir üst seviyeye taşıyacak olan DirectX 11'e ait yeni detaylar açıklandı.
Yazılım devi Microsoft, bilgisayar oyunları için geliştirilen grafik API'ı DirectX'in son sürümü olan DirectX 11'in
detaylarını dün su yüzüne çıkardı.
İşte yeni detaylar:
*DirectX 10'da olduğu gibi yeni DirectX sürümü de sadece Windows Vista ve sonrasında çıkan işletim sistemlerinde kullanılabilecek.
*Microsoft'un belirttiği üzere DirectX 11'in getireceği yeni gölge hesaplama teknolojisi sayesinde GPU'lar sadece 3B grafikler için
değil, diğer hesaplamalarda da birer paralel işlemci gibi kullanılabilecekler.
*DirectX 11, destekleyeceği tessellation (mozaik döşeme) teknolojisi sayesinde, geliştiricilere, yakından bakıldığında daha
gerçekçi ve düzgün hatalara sahip modeller yapma imkanı tanıyacak.
*Yine geliştirilen çok katmanlı kaynak yönetimi sayesinde oyunlar artık çok çekirdekli işlemcilerin gücünü
daha rahat bir biçimde kullanabilecekler.
Microsoft aynı zamanda DirectX 10 detsekli donanımlara da yeni teknolojiler ekleyeceğini belirtti fakat bu
teknolojiler hakkında henüz bir ipucu vermedi.
Yeni yazılımın çıkış tarihi henüz kesin olmamakla birlikte Microsoft'un yakın tarihte yazılıma dair
yeni bilgiler sunacağı bekleniyor.