PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Orucun kısımları


KokteyL
20 August 2009, 16:25
ORUCUN KISIMLARI
Oruç altı kısımdır Bunlar 1 - Farz[Only Registered Users Can See Links] 2 - Vacip[Only Registered Users Can See Links] 3 - Sünnet[Only Registered Users Can See Links] 4 - Mendup ve Mustehap[Only Registered Users Can See Links] 5 - Nafile[Only Registered Users Can See Links] 6 -Mekruh

1 - Farz Oruç Ramazan orucu ile bunların kazası ve keffaret orucu farzdır

2 - Vâcıp Oruç Nezir orucu[Only Registered Users Can See Links] bozulan nafile orucun kazası

3 - Sünnet Oruç Muharremin 9[Only Registered Users Can See Links] 10 ve 11 'inde tutulan oruçtur

4 - Mendup ve mustehap Oruç Her ayın

13[Only Registered Users Can See Links] 14[Only Registered Users Can See Links] 15 Günleri ile Pazartesi[Only Registered Users Can See Links] Perşembe günleri tutulan oruç ve Ramazandan sonra Şevval ayında 6 gun tutulan oruçtur

5 - Nafile Oruç Hiç bir muayyen vakıte münhasır olmadan kerahat vakitleri hanemde tutulan oruçtur

6 - Mekruh Oruç Bu da ıkı kısımdır

1 - Tenzfhen Mekruh Muharremin yalnız 10'unda aşure orucu nevruz gunu ve tayın edilerek tutulan Cuma ve Cumartesi orucu mekruhtur

2 - Tahnmen Mekruh Ramazan bayramının birinci gunu[Only Registered Users Can See Links] Kurban bayramının birinci[Only Registered Users Can See Links] ikinci[Only Registered Users Can See Links] uçuncu[Only Registered Users Can See Links] dördüncü gunu tutulan oruçturORUÇ KİMLERE FARZDIR.

Ramazan orucunun bir kimseye farz olması ıcim o kimsenin

1 - Müslüman olması lazımdır

2 - Akıllı olması lazımdır

3 - Buluğa ermiş (çocukluktan kurtulmuş olması lazımdır)

4 - Sıhhatli olmalıdır (Hastalara edası farz değildir[Only Registered Users Can See Links] iyileşince kaza ederler )

5 - Bir yerde devamlı ikamet etmeleri lazımdır (Misafir iseler[Only Registered Users Can See Links] misafirlikten sonra eda ederler )

6 - Kadınların hayız ve nıfas halinde olmamaları gerekir (Bunlar da sonra kaza ederler)

Not Butun bunlara sahip olan kimse orucun sıhhati bakımından nıyyet etmelidir Aksı halde orucu sahih olmaz