Seversintabi.com Türkiye'nin En Büyük Forumu Bence Seversin Tabi

Seversintabi.com Türkiye'nin En Büyük Forumu Bence Seversin Tabi (https://seversintabi.com/)
-   biyoloji (https://seversintabi.com/biyoloji/)
-   -   Şempanze & İnsanın Ortak Atadan Ayrıldıkları Üzerine İlginç Bir Makale. (https://seversintabi.com/biyoloji/17095-sempanze-insanin-ortak-atadan-ayrildiklari-uzerine-ilginc-bir-makale.html)

eLanuR 12 December 2008 16:42

Şempanze & İnsanın Ortak Atadan Ayrıldıkları Üzerine İlginç Bir Makale.

Bilim insanlarının son araştırmaları[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] şempanzelerle insanların yalnızca 4 milyon yıl önce birbirlerinden ayrıldıklarını ortaya koydu.

Şempanzelerin[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] insanların[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] gorillerin ve orangutanların DNA'larını karşılaştıran ABD'li[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] İngiliz ve Danimarkalı bilim adamları[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] şempanzeler ve insanların şimdiye dek tahmin edilen 5 ila 7 milyon yıl değil[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] yalnızca 4 milyon önce bir ortak atadan ayrıldıklarını belirlediler.

Kuzey Carolina Üniversitesi'nden Dr. Asger Hobolth[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] yayınladığı açıklamada[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] primat evrimin biyolojide merkezi konu olduğunu ve DNA zincirinden çok bilgi sağlanabileceğini belirterek[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] hesaplamalarında insanın ne zaman insan olduğunu anlamak için ''moleküler saat'' kavramından yararlandıklarını kaydetti.

Araştırmalarını ''Public Library of Science Genetics'' adlı dergide de yayımlayan bilim insanları[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] orangutanın ayrılmasını 18 milyon yıl önce[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] insan ile şempanzenin ayrılmasını da yaklaşık 4 milyon öncesi olarak hesapladılar.

Araştırmaları[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL]
Çalışmalarında 1960'larda geliştirilen ve aslında konuşma tanımada kullanılan gizli Markov modeli denen bir istatistik tekniğini kullanan bilim insanlarının bulguları[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] önceki araştırmalarla çelişti. Bilim adamları[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] insanların[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] şempanze-insan ortak atasından ayrı bir tür durumuna gelmelerinin yalnızca 400 bin yıl sürdüğünü buldular.

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'ne bağlı Broad Institute ve Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi Genetik Bölümü'nün geçen yıl yaptığı ortak araştırmada[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] insan ile şempanze arasındaki nihai ayrılık 5.4 milyon yıl öncesi olarak hesaplanmıştı.

İnsan ve şempanze DNA'larının incelendiği bu araştırmada[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] insanın ilk ataları ile şempanzenin atalarının[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] tam olarak ayrılana dek uzun zaman melezleşmiş olabileceği ortaya çıkmıştı.

Uzmanlar[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] uzun zamandır insan ile şempanzelerin önemli oranda ortak DNA'yı paylaştıklarını[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] genetik düzeyde bunun yüzde 96 olduğunu biliyorlar.

Geçen yıl da Georgia Teknoloji Enstitüsü'nde yapılan bir genetik araştırmasında[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] şempanzelerin insanlara goriller ve orangutanlardan çok daha yakın olabileceği bulunmuştu.

Moleküler saate bakan bilim adamları[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] insanın yalnızca 1 milyon yıl önce tek bir özellikten gelişmeye başladığını belirleyerek[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] insan yaşamının ve çocukluğunun uzadığını[Link'i Görebilmeniz İçin Kayıt Olunuz.! Kayıt OL] bunun da insanın hayvanlara oranla daha geç cinsel olgunluğa eriştiğini gösterdiğinin altını çiziyorlar.

Hobolth ve meslektaşları tarafından yayınlanan raporla ilgili diğer genetik uzmanları henüz bir yorum yapmadılar.

Saat: 19:58

Telif Hakları vBulletin® v3.8.9 Copyright ©2000 - 2024, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2