#1
|
|||
|
|||
Birleşmenin uzatılması
Sevişme çoğu zaman erkeğin orgazmıyla sonuçlanan kısa ve mekanik bir edimdir. Oysa erkeğin sevişme sırasında heyecan ve tepkilerini kontrol ederek birleşmeyi uzatması gerektiği düşüncesinin de oldukça eski bir tarihi vardır. Hindu dininde meninin en yüksek coşkunun maddi karşılığı olduğu düşünülür. Bu nedenle erkeğin mümkün olduğu kadar az meni harcamasına dikkat edilir. Hindu dininin bazı kollarında da erkeğin cinsel perhizden çok birleşmede kendini kontrol etmesine ve boşalmadan kaçınmasına dikkat edilir. Bu dinin yetenekli sahiplerinin birleşme sırasında meni akışını tersine çevirdiği ve vücutlarına geri akan meninin kendilerine hayati bir güç kazandırdığı ileri sürülmektedir.
Bununla birlikte fizyologlar dışa meni akmaksızın gerçekleşen bu orgazmda meninin aslında idrar torbasına aktığını ve bunun da esas olarak idrar borusu üzerinde basınç uygulanmasıyla meydana geldiğini belirtmişlerdir. Ne olursa olsun bu "iç boşalmanın" erkekte orgazmın uzamasına yardım ettiği bilinmektedir. Ne var ki bu tür tekniklerin öğrenilmesi ortalama yirmi yıl almakta ve insan ustalaştığında artık cinsel yaşamdan asıl zevk alacağı gençlik ve orta yaşlılık yılları geride kalmış olmaktadır. Batı toplumlarında da cinsel birleşmeyi uzatma teknikleri geliştirilmiştir. Ondokuzuncu yüzyılın ortalarında ABD'de New York eyaletindeki Oneida komününün üyeleri carezza adıyla bilinen bir yöntem oluşturmuşlardır. Oneida topluluğunda her erkek topluluktaki bütün kadınlarla evli sayıldığından ve bu da topluluğun nüfusunun aşırı artmasına yol açabileceğinden komün yöneticileri hem bir doğum kontrol yöntemi hem de bir haz tekniği olarak carezza'yı ortaya atmışlardır. Carezza İtalyanca "okşamak" sözcüğünden gelmektedir. Bu tekniğin yardımıyla erkekler orgazma ulaşmaksızın bir saat süreyle sevişirken kadınlar da rahatça birkaç kere orgazm yaşayabilmektedir. Komünün ilkelerine göre belli bir süre içinde yeterli kontrolu sağlayamayan erkekler topluluktan uzaklaştırılmaktadır. Ünlü Penthouse dergisinin cinsel sorunlar danışmanı Xaviera Hollander boşalmayı geciktirmek ya da bütün bütün engellemek için erkek ve kadının Hollander'in kendi uzun deneylerinden çıkardığı bazı kurallara dikkat etmeleri gerektiğini söylemektedir. Penis bir kez dölyoluna bütünüyle girdikten sonra orgazmı geciktirmek güçleşmektedir. Hollander erken ya da hızlı boşalmanın yalnızca erkeklere özgü bir sorun olduğunu bu yüzden bundan kaçınmak isteyen erkeğin sevişmede "erkeksi" rolden sıyrılması gerektiğini belirtmektedir. Bunun için erkeğin tek bir "hedefe" orgazma yönelik sevişmeden vazgeçmesi ilk koşuldur: erkek tıpkı henüz cinsel birleşmede bulunmaya cesaret edemeyen ama "necking" ve "petting" yoluyla koitus öncesi cinsel temastan azami zevki elde etmeye çalışan 16 yaşındaki bir çocuk gibi davranmalıdır. Penisi dölyoluna sokmak yerine klitorise ve dölyolu ağzına ya da eşinin kalçalarına ve göğüslerine sürtmelidir. Bu sürtünmeden sonra penisin sadece başını dölyoluna sokmalıdır. Bunun bir kaç kez erkeğe bir kontrol ve güven duygusu gelinceye kadar tekrarlanması zorunludur: bu kadını çoşkulandırırken erkekte tam tersine "serinkanlı ve kendini tutabilen bir aşık" olduğu duygusunu uyandıracaktır. Kadın penisin bütününü içine çekmek istediğinde de erkek buna izin vermemeli penisini dölyolundan çekmelidir. Böyle uzun bir uyarılma süresinden sonra erkek penisini bütünüyle dölyoluna sokabilecektir ama bu aşamada da sert bir giriş yapmaması ve dölyolu içinde ileri-geri gidip gelmemesi gerekir: penis uzunca bir süre dölyolu içinde hareketsiz kalmalı ve eşler el ağız ayak yoluyla sevişmelidir. Bundan sonra penis yine yavaşça dışarı çekilmeli ve aynı hareketler tekrarlanmalıdır. Bu süreç kadını daha da coşkulandırdıkça erkeğin kendi sabır ve kontroluna olan güveni de aynı oranda artacaktır. Ancak Hollander'e göre bu tür tekniklerden de önemlisi kişilerin kendilerini orgazma zorlamaktan vazgeçmeleridir: "ön-oyunlara başladığınız andan itibaren okşamalarınızı tüy gibi hafif tutun. Bu hareketlerinizdeki erkeksi aceleciliğin ortadan kalkmasına yardım edecektir" Hollander kadının da penis içindeyken kıvrılmaktan ritmik hareketlerden mümkün olduğu kadar kaçınmasını önermektedir; özellikle bir çok kadının hem de büyük bir güçlükle öğrendiği dölyolunu kasma ve sıkma hareketleri bir yana bırakılmalıdır. Cinsel haz süresini uzatmasına rağmen Carezza tekniği de bir çok yönden eleştiriye uğramaktadır. Erkeğin menisini tutmasının ruhsal ve bedensel sağlığını olumsuz yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Carezza; sinirliliğe prostat rahatsızlığına idrar yolları hastalıklarına yol açabilecektir. Carezza yandaşları ise tam tersini ileri sürmektedirler: zaman zaman uygulanan bir uzatma tekniği erkeğe zindelik vermektedir. Üstelik her erkek de carezza'yı sürekli olarak uygulayamayacağı için zorunlu olarak boşalma yaşayacak ve bu da birikmiş meninin vücuttan atılması için yeterli olacaktır. Bunun dışında daha fazla boşalma zaten fiziksel olarak gerekli değildir. Günümüzde cinsel eşitlik savunucuları da carezza 'nın yararlarına giderek inanmaktadır bu teknik erkeğin cinsel duygu ve deneylerinin kadınınkine daha çok yaklaşmasına benzemesine olanak vermektedir çünkü Carezza tekniğini geliştiren erkekler cinselliği sadece üreme organlarında yaşamak yerine tıpkı kadınlar gibi tüm vücutlarında duyacaklardır. Erkeğin cinsel tepkisinin "lokal" niteliğinin bu şekilde aşılması onun her seferinde orgazm olmasını önleyeceği gibi duyacağı hazzın da saldırgan öğelerden arınmasını sağlayacaktır. Ancak burada gözden kaçırılmaması gereken bir nokta daha vardır: birleşmeyi uzatmak için carezza uygulayan erkek bazan aşırı dikkatli aşırı kontrollu davranır; sevişmenin vazgeçilmez boyutu olan kendiliğindenlik bu aşırı bilinçli teknik yüzünden tamamıyla kaybolur. Bunu farkeden eşinin zevk almak yerine kendisine zevk vermeye çalıştığını kendisiyle birlikte cinsel coşkuya katılmak yerine bir "labora tuvar deneyini" dışarıdan seyreder gibi davrandığını gören kadının da heyecan düzeyi düşer. İşte bu durumda elinden gelen herşeyi yaptığına en "çıldırtıcı teknikleri" uyguladığına inanmış olan erkek eşinin tepkisiz kaldığını görünce onu "soğuklukla" suçlamaya başlar. Sonuçta eşinde gidermeye çalıştığı heyecansızlık ve soğukluğa kendisi yol açmış olur. Öyleyse cinsel doyumun ikinci kuralının uzatma tekniklerinde de geçerli olduğunu unutmamak gerekir: insan sevişme sırasında kendisinin zevk almadığı birşeyi yapmaktan mümkün olduğu kadar kaçınmalıdır. Wilhelm Reich'a göre cinsel birleşme eylemi iki aşamaya ayrılır: birinci aşama heyecanın ve uyarılmanın irade olarak kontrol edilebildiği aşamadır. İkincisiyse cinsel coşkunun artık iradi olarak kontrol edilmediği bütün vücudun iradesiz kasılmalarla orgazm noktasına ulaştığı aşamadır. Sevişmenin uzatılması birinci aşamada hem olanaklıdır hem de uyarımı ve hazzın artmasını sağlayacaktır. Buna karşılık ikincisinde cinsel edimin yarıda kesilmesi ya da durdurulması insana son derece tatsız bir duygu vereceği gibi vücutta ve özellikle kasıkta cinsel organlar bölgesinde ağrılara da yol açacaktır. Reich iradi kontrol aşamasında penisin dölyolu içinde hafif yavaş ve kendiliğinden sürtünmesinin de hazzı azamileştirmek için en uygun yol olduğunu söylemektedir. Kuşkusuz bu aşırı bilinçli ve kontrollü bir biçimde değil oldukça kendiliğinden ve herkesin daha önceki deneylerine göre değişen bir tarzda yapılmalıdır. Bu aşamada sürtünmenin durdurulması da zevkli bir duygu uyandıracak ve birleşmenin uzamasını sağlayacaktır. Hareketsiz kalındığında uyarılma ve heyecan biraz azalacak ama bütünüyle kaybolmayacaktır. Penisin dışarı çekilmesi de acı vermeyecektir; ama bunun bir süre hareketsiz kalındıktan sonra yapılması doğru olur. Bundan sonra sürtünmeye yeniden başlandığında heyecan ve uyanma daha önce bırakılan noktanın da üzerine çıkacak ve üreme organlarından tüm vücuda yayılacaktır. Bunu kişilerin tercihine göre uzun ya da kısa tutmak olanağı vardır. Ancak sürtünme sürdürülürse artık kontrolun mümkün olmadığı bir noktaya gelinecektir. Gerçekte kadınla erkeğin orgazm süreleri arasında sanıldığı kadar büyük bir fark yoktur. Mastürbasyon yapan kadınlar ortalama 4 dakikada orgazma ulaşırlar; bu süre erkeklerde de ortalama 2-4 dakikadır. Aralarındaki fark uyarıldıktan ve heyecanlandıktan sonra orgazma ulaşma sürelerinde değil uyarılma hızlarında yatmaktadır. Erkek kadından daha çabuk heyecanlanır her an uyarılmaya hazır gibidir. Kadının uyarılmasıysa biraz daha vakit alır. İşte erkek de bu noktada sabırlı düşünceli ve yaratıcı olmak zorundadır. Kuşkusuz burada erkeğin dayanacağı başlıca "esin kaynağı" kendi deneyleri ve özellikle eşiyle birlikte yaşadığı cinsel coşku anlarıdır. Hiç bir kadının ve hiç bir erkeğin cinsel tepkileri birbirinin aynı değildir. Bu nedenle birleşmeyi uzatmak isteyen bir erkeğin kendi cinsel tepkilerini tahlil etmiş olmanın yanısıra eşini de iyi tanıması gerekir. Bununla birlikte uyulmasında yarar olan bazı genel kurallar da vardır. Bunlardan en basiti "duruşlar"la ilgilidir: erkeğin üstte kadının altta bulunduğu duruş erkeğin çok hızla uyarılmasına ve boşalmasına neden olur. Kadının üstte olduğu duruşlar ya da daha iyisi yan yana duruşlar erkekte orgazmı biraz daha geciktirebilmektedir. Yine Hint kültüründe geliştirilmiş yararlı bir teknik de pranayama'dır. Bu soluk almanın kontrol edilmesi demektir. Zamanla geliştirilebilecek olan bu teknik yürek atışlannın kontrol edilmesini de beraberinde getirmektedir ki bu bedensel mekanizmaların her ikisi de kişinin cinsel uyarılma ve heyecan düzeyi ile yakından bağıntılıdır. Erkek yavaş ve hafif soluk almaya çalışmalıdır. Bu bütün vücudun rahatlamasını ve gevşemesini sağlayacak ve doğruca cinsel organlara ve orgazma yönelik bir sevişmenin "acilliğini" kısmen giderecektir. Çiftin birleşmeyi uzatmasına ortak mutlulukları için vazgeçilmez bir zorunluluk olarak değil tadılması gereken bir zevk bir çeşni olarak bakmak gerekir. Başlı başına bir amaç olarak alınan cinsel atletizm de giderek heyecansızlaşır kısırlaşır. Böyle bir durum erkeğin zevk almaktan çok eşine zevk vermeyi amaçladığını gösterir ki bu da çok tek yanlı bir doyum biçimidir. Bu tür erkekler için kadının her orgazmı kendi başarı hanelerine kaydedilen bir puandır. Böyle bir durumerkekte cinsel yeterlilikten çok cinsel kaygı ve güvensizliğin belirtisidir.alıtıdır |