#1
|
||||
|
||||
![]()
İrlandalı olan Johannes Eriugena kral olan Kel Karl'ın daveti üzerine Paris'e gelmiştir. "Saray Okulu"nda bir süre hocalık yapmıştır. Eriugena'dan "Dogmanın Paylaşılması Üzerine" isimli bir eser bugün elimizde bulunmaktadır. Açık mistik dinsel eğilimler içeren bu eser
![]() Eriugena'ya göre doğanın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu ikinci alanda tüm varlıkların başlangıçsız ve sonrası olmayan örnekleri bulunur. Doğanın bu ikinci alam Allah tarafından yaratılmıştır. Ancak ![]() ![]() ![]() Son olarak ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eriugena'nın Hıristiyan olmaktan çok Yeni Eflâtuncu olan bu görüşleri ![]() ![]() ![]() ![]() Bir cisme bir sıfat yüklediğimiz zaman ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görülüyor ki Eriugena için ancak olumsuz ilahiyat mümkündür. Çünkü Allah'a bazı sıfatlar yükleyip de ![]() ![]() ![]() Bu noktada Eriugena felsefesinin tam anlamıyla mistik olan yanıyla tanışmış bulunuyoruz. Bu türden düşüncelere ![]() ![]() ![]() ![]() Tüm bu mistik eğilimlerine rağmen ![]() ![]() ![]() Ortaçağın ilk dönemleri (V.-X. yüzyıllar) Batı için bir gerileme dönemidir. Bu dönemde ![]() |
![]() |
|
|