#1
|
|||
|
|||
![]() 1.5. LÂiKLiK
Lâiklik ![]() ![]() devlet tarafından güvence altına alınmasıdır. Lâiklik ![]() esas alınmasını öngörür. Lâik devlette ![]() mezhep mensuplarının ![]() ![]() lâik devletin görevidir. Atatürk’ e göre din bir vicdan meselesidir. Dine saygı ![]() insanların haklarına saygının bir sonucudur. Atatürk ![]() vicdan meselesidir. Herkes vicdanının emrine uymakta serbesttir. Biz sadece din işlerini ![]() Atatürk ![]() ![]() ![]() fikri yapısını modern medeniyet seviyesine ulaştırmaya yöneliktir. Atatürk ![]() Mücadele sırasında edindiği tecrübelerle ![]() tam olarak bilmeyen bazı kişiler ![]() çalışmışlardır. Atatürk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tarihimizi okuyunuz ![]() ![]() ![]() ![]() Lâiklik ilkesinde ![]() ![]() bir şekilde sağlanması öngörülür. Din ve vicdan hürriyeti olmazsa lâik devletten bahsedilemez. Ülkemizin modernleşmesini sağlayan inkılâplar ancak lâik bir devlet ve toplum anlayışı ile mümkün olmuştur. Lâiklik ![]() düşünce hürriyetini de sağlamıştır. Lâiklik ![]() alınması amaçlandığı gibi ![]() ışığında ![]() Atatürk’ ün lâiklik anlayışında millet sevgisi ile birlikte dine saygılı olma düşüncesi vardır. Lâiklik din düşmanlığı değil ![]() düşüncenin bir güvencesi olarak değerlendirilmelidir. Lâiklik ilkesine göre devlet ![]() inanç ve duyguların istismar edilmesine izin vermez. Lâiklik ilkesinde din ve vicdan hürriyetleri anayasaların güvencesi altındadır. Anayasamızın 24. maddesine göre ![]() herkes vicdan ![]() sayesinde de toplumsal barış sağlanmış olur. |
![]() |
|
|