#1
|
|||
|
|||
![]() CAPOEIRA NEDİR? ___Capoeira Brezilya asıllı bir savunma sanatıdır. Brezilya' da yaşayan Afrika asıllı kölelerin kendilerini savunmak için geliştirdikleri bu saldırı kökenli spor bugün Brezilya başta olmak üzere Dünyanın 48 ülkesinde resmi olarak yapılmaktadır. Estetik görünümü ve katı formlara sahip olmayışı Capoeira' yı diğer savunma sanatlarından ayırır. Bir çok insana göre Capoeira bir savaş sanatı ![]() ![]() ___Capoeira ![]() RODA çemberinin ve JOGO ( jogu ) oyununun belli töresel kuralları vardır. RODA ![]() ![]() Fakat saldırılar ve üstünlük kurma ![]() ___Capoeira 2 temel stil halinde oynanan bir oyundur.ANGOLA ve REGIONAL.Her iki stildede kurallar ![]() ![]() CAPOEIRA TARİHİ? Capoeira Angola Tarihi ___Portekizliler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ___Bu dönemde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ___1635 yılında ![]() ![]() ![]() ___1667'den 1670'e kadar Pernambuco'nun güneyi Palmarino'luların egemenliğinde kalmıştır. 1676'da Pernambuco'nun o dönemki generali olan Pedro de Almedia ![]() ![]() ![]() ___1678'de Porto Calvo'ya geri dönen komutan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ___İlk quilombo'lar kurulmadan önce ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ___Kitaplarda anlatılana göre ![]() ![]() ![]() ___20 Kasım 1695'de Gongoro'da Zumbi Soares'le karşılaşmış ve sarıldıkları sırada ![]() ![]() ___Zumbi'nin ölümü ile Palmarino direnişi sona ermiştir. Palmarino'nun tarihi Capoeira'nın da tarihi olmuştur ![]() ![]() ![]() " Vücutları silahlarıydı.Dansları ise kamufle. Bu gizlilik aynı zamanda da onların hayat felsefesi ve kültürü oldu."
Uzatılan Zincirler ___Brezilya'da 1888'de köleliğin kalkması ![]() ___Önceden olduğu gibi zencilerin çoğu alt seviyelerde yaşıyordu; işsiz evsiz ve geleceksiz. Tüm işler kabul edilmeliydi ![]() ![]() ![]() ![]() ___Capoeira çalışırken veya yaparken yakalanan bir kişi 11 Ekim 1890'dan beri kanun kitaplarında yer alan 487 numaralı maddeye göre ![]() ___Bu zor şartlara rağmen Capoeira çalışılmaya devam etti. Polisler bu spora iltimas göstermiyorlardı. Oysa ki sadece birkaç Capoeira'cı korkulan insanlardı (Burada Capoeira'cı denmesinin ve Capoeirista denmemesinin sebebi ![]() ![]() ___19. yy. başlarında sarayın koruması olan Major Nunes Vidigal mükemmel bir Capoeira'cıydı ve görevlerini yerine getirirken halkın önünde Capoeira kullanmaktan çekinmiyordu. Bu yüzyılın 20'li yıllarında en çok dikkat çekense Bahia'daki polis şefi Pedro de Azevedo Gordilho'ydu. Capoeirista'lara ![]() ___Tüm bunların genelinde aslında beyazların Capoeira ile araları iyiydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Capoeira Regional Tarihi
___Mestre Bimba'nın gerçek ismi Manoel dos Reis Machado'dur. 23 Kasım 1899'da Salvador - Bahia'da doğmuş ve 12 yaşında "Baiana de Navegaçâo" adlı firmanın kaptanı olan Afrikalı Bentinho sayesinde Capoeira ile tanışmıştır. Mestre Bimba: ___O zamanlar Capoeira'yı sadece işsizler ![]() ![]() ![]() ___Mestre Bimba müzik çalgılarında da oldukça iyiydi ve mükemmel bir Berimbau ustasıydı. Capoeira Regional'ın Toque'lerini (ritmlerini) kendisi yarattı. ___Müzik dışında ![]() ___1930'lu yıllarda ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ___M. Bimba ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ___1930-1937 yılları arasında ![]() ![]() ![]() ___M. Bimba'dan önce Capoeira'nın ders sisteminde öğretme kavramı bulunmuyordu. Öğrenmek isteyenler ![]() ![]() ![]() ___Yıllar geçtikçe M. Bimba Capoeira alanında birçok başarı elde etti ve 1949'da öğrencileriyle Sâo Paulo'ya giderek ![]() ![]() ![]() ___Brezilya'yı baştan sona gezmiş olan M. Bimba ![]() ___"Bir daha asla geri dönmeyeceğim ![]() ![]() ![]() ![]() DUNYA'DA CAPOEIRA ___Capoeiro ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ___Afrika
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ___Bira Almeida bu gün Capoeira öğreten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ___Bira Almeida ![]() ![]() ![]() ![]() ___Capoeira'nın baslangıcı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ___Brezilya'daki Afrika inançlarına göre ![]() ![]() ![]() ![]() ___Baslangıçtan mestre olmaya giden yolda ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ülkemiz' de bulunan Capoeira
![]() Grupo Topazio; Merkezi Ankara' dır. Ankara' da 4 okulda eğitim vermektedir. Grubun yeni çalışmaları neticesinde İstanbul' da bir çok okulu bulunmaktadır. ![]() AXE Capoeira Türkiye ;Merkezi Ankara' dır. Ankara'da yaklaşık 7 okulda eğitim vermektedir. Gruba bağlı olarak Antalya ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oficina Capoeira ; Muhteşem bir Batizado' nun ardından ![]() ![]() ![]() Brasil Capoeira ; Merkezi İstanbul da' dır. Daha Önce Acro Capoeira olarak bilinen grubun İstanbul' da iki okulu bulunmaktadır. ![]() Grupo Mar De Itapua ; Merkezi Konya' da bulunan okulun temsilcisi Sevhan Osmadır. ![]() Acedamia De Capoeira; Merkezi İstanbul' da bulunan grup İtalyan' bir hocaya bağlı olup sadece Angola eğitimi vermektedirler. ![]() Klüp Atlantis; Merkezi Bursadır. Grup kurucusu ve eğitmeni Faruk Ayık' tır. Ancak Faruk ayık özel sebeplerden dolayı Capoeira ve eğitmenliği bırakmış ![]() ![]() ![]() Ado Capoeira Türkiye ; daha sonra adını değiştirerek paranue Capoeira olmuştur. Bünyesinde oficina ![]() ENSTRÜMANLAR Capoeira geleneksel olarak canlı müzik eşliğinde yapılan bir spor olduğu için kendine öz yerel enstrümanları vardır. Capoeira' ın ana müzik aleti "berimbau" dur. Panderio ![]() Berimbau ![]() Berimbau veya Birimbau da denir. Berimbau'nun Capoeira'da ilk defa ne zaman kullanıldığı maalesef bilinmemektedir ![]() 16. yüzyılda Berimbau veya Birimbau şeklinde adlandırılan enstrüman ![]() ![]() ![]() Tüm Capoeirista'lar bir berimbau'ya sahiptir. Mestre'lere göre ![]() ![]() ![]() grupları |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Panderio
![]() Eski Hint kültürünün bir ürünü olan ve İber Yarımadası'nda görülen Pandeiro ![]() ![]() ![]() Geleneksel yapıya sahip olan Pandeiro'lar ![]() ![]() ![]() ![]() Atabaque ![]() Afrika ve Brezilya'da yayılmasından önce ![]() ![]() ![]() ![]() Değişik zamanlarda ülkeye giriş yapan bu enstrüman ![]() ![]() Atabaque ![]() ![]() ![]() ![]() Vuruş sistemi olarak Pandeiro ile neredeyse aynı sisteme sahiptir - üçüncü vuruşta vurgu olan dört vuruşlu bir sistem. Tipik olarak ![]() ![]() ![]() ![]() Atabaque ![]() ![]() ![]() Agogo ![]() Gege-Nagô mezhebinde "çan" anlamına gelen agogô ![]() ![]() Geleneksel olarak ![]() ![]() ![]() Reco Reco ![]() Neredeyse Agogô kadar yeni bir Capoeira eklentisi olan Reco-Reco ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Caxixi ![]() Caxixi bir bakıma berimbaunun bir parçasıdır. Sağ veya sol elin ortadaki iki parmağına takılan çalgı ileri geri sallanarak çıkardığı sesle berimbauya eşlik eder. Basit malzemeyle örülen çalgının alt kısmına sesi daha iyi çıkarması için su kabağı parçası konulur. İçersinde ince boncuk yada fasülye mısır konulur. Çeşitli boy ve biçimlerde olabilirler. orkestrada tek başına da kullanılabilirler. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
CiLdi GüzeLLeştirme | Yorgun Yürek | PhotoShop & Web Grafik | 0 | 21 June 2009 20:06 |
MediaCoder 0.6.1.4050 | ceyLin | Proğram Arşivi | 0 | 19 December 2008 10:54 |