Seversintabi.com Türkiye'nin En Büyük Forumu Bence Seversin Tabi
 

Go Back   Seversintabi.com Türkiye'nin En Büyük Forumu Bence Seversin Tabi > Genel Kültür > İslam Dünyası

gaziantep escort gaziantep escort
youtube beğeni hilesi
Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #281  
Alt 4 February 2009, 17:02
salagın teki :)
 
Kayıt Tarihi: 29 September 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Standart Cvp: Hadis-i Şerifler

2821 - Abdullah Ibnu Amr Ibni 'l-As (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki:
"Imam namazi kilip tesehhudu tamamladiktan sonra, selam vermezden once hades vaki olsa (yani abdesti bozulsa), namazi tamamlanmistir, namazini tamamlayan cemaatteki diger kimselerin namazi da tamamlanmistir.''
Ebu Davud, Salat 74, (617); Tirmizi, Salat 300 (408).

2822 - Hz. Ebu Hureyre anlatiyor: ''Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "(Imamlar) sizin icin kilarlar. Dogru kilarlarsa (sevabi)sizedir. Hatali kilarlarsa (sizin namazinizin sevabi) sizedir, hata onlarin aleyhlerinedir."
Buhari, Ezan 55.

CUMA NAMAZININ FAZILETI, VUZUBU, AHKAMI

2823 - Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Kim cum'a gunu cenabet guslu ile gusul yapar, sonra cum'aya giderse sanki bir deve kurban etmis gibi (sevaba nail) olur. Kim ikinci saatte giderse bir sigir kurban etmis gibi (sevaba nail) olur.Kim ucuncu saat giderse boynuzlu bir davar kurban etmis gibi (sevaba nail) olur. Kim dorduncu saat giderse bir tavuk kurban etmis gibi (sevaba nail) olur. Kim besinci saatte giderse bir yumurta tasadduk etmis gibi (sevaba nail) olur. Imam (hutbeye) cikinca melekler hazir olur, zikri dinlerler."
(Buhari, Cum'a4,19; Muslim, Cum'a 10, (850); Muvatta, Cum'a 1, (1,101); Ebu Davud, Taharet 129, (351); Tirmizi, Salat 358, (499); Nesai, Cum'a 14, (3, 99); Ibnu Mace, Ikamet 82, (1092).

2824 - Bir rivayette soyle denmistir: "Cuma gunu olunca, mescidin her bir kapisinda melekler vardir. Ilk gelenleri sirayla yazarlar. Imam (minbere) oturunca defterleri kapatip, zikri dinlemeye giderler."
Muslim, Cum'a 24, (850).

2825 - Evs Ibnu Evs es-Sakafi (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdularki: "Kim (cuma gunu) yikar ve yikanirsa, kim erkenden (mescide) gider ve hutbenin basina yetisirse, yurur ve binmezse, imama yakin durur, dinler, malayani soz etmezse ona her bir adim icin bir yillik amelin oruclari ve namazlariyla sevabi yazilir.''
Ebu Davud, Taharet 129 (345, 346); Tirmizi, Salat 356, (496); Nesai, Cum'a 12, (3, 97); Ibnu Mace, Ikamet 80, (1027); Buhari, Cum'a 6.
Ebu Davud der ki:"Mekhul'e "gassele" ve "igtesele" den sorulmustu su cevabi verdi:"Bundan maksad basini ve bedenini yikamaktir.'' Sa'id Ibnu Abdilaziz de ayni seyi soyledi. "Hanimiyla cinsi munasebette bulunarak onu da yikanmaya muhtac kildi demektir. Boyle yapmak, namaza cikinca, gozlerin korunmasinda en elverisli vasitadir."
"Igtisele" ise cimadan sonraki yikanmadir.
"Bekkere" ilk vaktinde namaza gitmektir.
"Ibtekere" hutbenin basina yetismektir.

2826 - Abdullah Ibnu Amr Ibni'l As (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Cum'a namazina uc (grup) insan katilir:
1) Kisi var, namaza katilir, bos konusma yapar. Bunun namazdan hissesi, o konusmasidir.
2) Kisi var namaza gelir dua eder. Bu kimse Allah'a duada bulunmustur, Allah dilerse onun istedigini hemen verir, dilerse vermez.
3) Kisi vardir, namaza gelir sadece dinler ve sukut eder, mu'minlerin arasindan yararak gecmez, kimseye eza vermez. Onun bu namazi, daha once gecen cum'a'ya ve fazladan da uc gune kadar (gunahlarina) kefarettir. Bu hal Cenab-i Hakk'in su sozune binaendir: "Kim bir hayir yaparsa bu kendisinden on misliyle kabul edilir" (En'am 160).
Ebu Davud, Salat 235, (1113).

2827 - Hz. Ali (radiyallalhu anh) Kufe 'de hutbe verirken minberden soyle seslenmistir: "Cum 'a gunu olunca seytan carsi ve pazara erkenden bayraklariyla gider, insanlara binbir engel cikararak mani olmaya, onlari cuma'dan (hic olmasa) geciktirmeye calisir. Melekler de erkenden gidip mescidin kapilarina dururlar. Gelenleri birinci saatte gelenler, ikinci saatte gelenler diye yazarlar. Bu hal imam (hutbeye) cikincaya kadar devam eder. Kisi mescidde, imami gorup, dinleyebilecegi biryere oturup, can kulagiyla dinledi ve konusmadi mi, kendisine iki kat sevap vardir. Kisi uzakta kalir ve imami dinleyemiyecegi bir yere oturur, sessiz durur ve konusmazsa bir hisse sevap alir. Eger, imami gorup dinleyebilecegi bir yere oturur fakat bos konusma yapar, sessiz kalmazsa, ona iki hisse vebal yazilir. Eger, dinleme ve gorme imkan ni olmayan bir yere oturur ve bos konusur ve sessiz kalmazsa, ona bir hisse vebal vardir. Kim de yanindaki arkadasina cum'a gunu "sus!'' derse "bos konusmus'' olur. Kim de bos konusur ise, o cumadaki sevaptan nasibsiz kalir. ''
(Hz. Ali) konusmasinin sonunda sunu soyledi:"Ben bunu Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'dan isittim.''
Ebu Davud, Salat 209, (1051).

2828 - Tarik Ibnu Sihab (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdularki: "Cum'a namazi, dort kisi haric geri kalan her musluman uzerine cemaat icinde yapmasi gereken vacib bir hakk'dir. Cumadan istisna edilen bu dort kisi sunlardir: Kole, kadin, cocuk ve hasta."
Ebu Davud, Salat 215, (1067).

2829 - Abdullah Ibnu Amr Ibni 'l-As (radiyallahu anhuma) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki : "Ezani her isitene cuma farzdir."
Ebu Davud, Salat 212, (1056).

2830 - Hz. Hafsa (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Her ihtilam olan erkege cum ' aya gitmek vacibtir. Cum'aya her gidene de gusul vacibtir."
Ebu Davud, Taharet 129, (342); Nesai, Cum'a 2, (3, 89).
Alıntı ile Cevapla
  #282  
Alt 4 February 2009, 17:02
salagın teki :)
 
Kayıt Tarihi: 29 September 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Standart Cvp: Hadis-i Şerifler

2831 - Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Cum'a, geceleyin ailesine donebilen herkese farzdir."
Tirmizi, Salat 360, (502).

2832 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) uyurdularki: "Cum'a namazindan veya baskasindan bir rek'ate yetisenin namazi tamam olmustur."
Nesai, Mevakit 30, (1, 274, 275).

2833 - Hz. Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki:"Cum'a namazindan bir rek'ate yetisen, cuma namazina yetismistir. ''
Nesai, Cum 'a 41, (3, 112, 113 ).

2834 - Kuba ahalisinden bir adam-Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'la sohbet etme serefine ermis bulunan babasindan naklen demistir ki:''Resulullah bize Kuba 'dan (gelerek Medine 'de) cum'a namazina katilmamizi emretti.''
Timizi, Salat 360, (501).

2835 - Ebu'l-Ca'd ed-Damri (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki :" Kim onemsemiyerek uc cumayi terkedecek olursa, Allah onun kalbini muhurler."
Ebu Davud, Salat 210, (1052); Tirmizi, Salat 359, (500) ; Nesai, Cum'a 2, (3,8icon_cool.gif.

2836 - Semure Ibnu Cundub (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdularki: "Cum'a namazini ozursuz olarak kim terkedecek olursa bir dinar para tasadduk etsin, (bu kadar) bulamazsa, yarim dinar tasadduk etsin. ''
Ebu Davud, Salat 211, ( 1053-1054) ; Nesai, Keffaret 3, (3, 89) ; Ibnu Mace, Ikamet 93, (112 icon_cool.gif.

2837 - Ebu'l-Melih, ismi Umayr Ibnu Amir el-Huzeli (radiyallahu anh) olan babasindan naklen anlattigina gore, babasi Hudeybiye seferi sirasinda bir cuma gunu, Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ile birlikte bulunmustur. O gun, ayakkabilarinin altini islatmayacak kadar yagmur yagmis, bunun uzerine.Efendimiz, herkesin yerlerinde namaz kilmalarini emir buyurmustur.''
Ebu Davud Salat 213, (1058, 1059); Nesai, Imamet 51, (2, 111).

CUMANIN VAKTI VE EZAN HAKKINDA

2838 - Hz. Enes (radiyallahu anh) anlatiyor: ''Resulullah (aleyhissalatu vesselam), cum'ayi (ogleyin) gunes meyl edince kilardi. ''
Buhari, Cum'a 16, Ebu Davud,. Cum'a 224, (1084); Tirmizi, Salat 361, (503).

2839 - Buhari nin bir diger rivayetinde soyle gelmistir : "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) soguk siddetlenince namazi erken (ilk vaktinde) kilardi. Sicak siddetlenince namazi yani cum'a'yi (ogleyin biraz) serinleyince kilardi.''
Buhari, Cum'a 16.

2840 - Sehl Ibnu Sa 'd (radiyallahu anh) anlatiyor: "Biz Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'la cum 'ayi kilar, sonra da kaylule (ogle uykusu) yapardik.''
Buhari, Cum'a 40, 41, Hars 21, Et'ime 17, Isti'zan 16, 39; Muslim, Cum'a 30, (859); Ebu Davud, Cum'a 224, (1086); Tirmizi, Salat 378, (525).
Diger bir rivayette : "Biz, ancak cum 'a namazindan sonra kaylule yapiyor yemek yiyorduk '' denmistir.
Tirmizi ve Muvatta disindaki diger kitaplarda Seleme Ibnu 'l-Ekva 'dan gelen bir rivayette: "Sonra cuma 'dan ciktigimizda duvarlarin diplerinde, golgelenebilecegimiz bir golge olmazdi'' denmistir.
Alıntı ile Cevapla
  #283  
Alt 4 February 2009, 17:03
salagın teki :)
 
Kayıt Tarihi: 29 September 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Standart Cvp: Hadis-i Şerifler

2841 - es-Saib Ibnu Yezid (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullalh (aleyhissalatu vesselam), Hz. Ebu Bekir ve Hz: Omer (radiyallahu anhuma) devirleride cuma namazinin ilk ezani, imam minbere oturunca okunurdu. Ancak Hz. Osman zamani olup cemaat artinca, emri uzerine (Medine carsisinda) Zevra nam yerde ucuncu bir ezan daha okundu. (Cum'a ezani isi) bu sekilde sabitlesti.'' Buhari, Cum'a 21, 22, 24, 25 ; E bu Davud, Salat 225 ; Tirmizi, Salat 372, (516) ; Nesai, Cum'a 15, (3, 100, l01).

HUTBE VE HUTBE ILE ILGILI HUSUSLAR

2842 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vessalam) iki hutbe okurdu. Minbere cikincaotururdu. (Bu esnada muezzin ezan okurdu). Muezzin ezani bitirince kalkar ve hutbeyi okur, sonra tekrar oturur ve (bu sirada) konusmazdi. Sonra kalkar (ikinci defa) hutbe okurdu."
Buhari, Cum'a 30, 27; Muslim, Cum'a 33, (861); Ebu Davud, Salat 227, ( 1092) ; Tirmizi, Salat 363, (506) ; Nesai, Cum'a 33, (3, 109).

2843 - Nesai'nin rivayetinde: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ayakta iki hutbe verir, bunlarin arasini (kisa) bir oturusla ayirirdi" denmistir.
Nesai, Cum'a (3, 109).

2844 - Muslim ve Nesai 'nin Ka 'b Ibnu Ucre (radiyallahu anh) 'i yaptiklari bir rivayete gore Ka'b, Mescide girince AbdurrahmanIbnu Ummi'l Hakem 'i oturarak hutbe verir gormus ve derhal mudahale etmistir:
"Su habise bakin hele! Oturarak hutbe veriyor. Halbuki Cenab-i Hakk Kitab-i Mubin'inde (mealen): "Onlar bir ticaret, yahud bir oyun bir eglence gordukleri zaman ona yonelip dagildilar ve seni ayakta biraktilar" (Cum'a 11) buyurmustur."
Muslim, Cum'a 39, (864).; Nesai, Cum'a 18,(3,102).

2845 - Umare Ibnu Ruveybe (radiyallahu anh) 'nin anlattigina gore, Bisr Ibnu Mervan'i, minberde ellerini kaldirarak hutbe verirken gormus ve derhal mudahale etmistir:
"Allah su iki kisa elin belasini versin. Ben Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'i (hutbe verirken) gordum, eliyle sundan fazla kaldirmazdi '' dedi ve sehadet parmagiyla isaret etti.''
Muslim, Cum'a 53, (874); Ebu Davud, Salat 230, (1104); Tirmizi, Salat 371, (515); Nesai, Cum'a 29, (3, 108).

2846 - Hz. Cabir (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) hutbe verdi mi gozleri kizarir, sesi yukselir, ofkesi artardi. Sanki birorduya "Dusmaniniz aksama veya sabaha size baskin yapacak!'' diye tehlikeyi haber veren komutan gibi (fevkalade ciddi bir eda ile):
"Ben size, Kiyamet su iki parmak kadar yakinlasmis oldugu bir zaman da peygamber gonderildim '' der ve sehadet parmagi ile orta parmagini birbirine yaklastirarak gosterir, sozlerine soyle devam ederdi:
"Emma bad! Bilesiniz, sozlerin en hayirlisi Kitabullah'tir. En guzel yol da Muhammed'in yoludur. Islerin en serlisi de sonradan ihdas edilenlerdir. Her bid'at dalalettir." Ayrica sunlari da soyledi:
"Ben her mu'mine kendi nefsinden daha yakinim. Nitekim, kim bir mal birakirsa bu ailesi icindir. Kim bir borc veya (bakima muhtac) horanta birakirsa bu bana aittir ve benim uzerimedir."
Muslim, Cum'a 43, (867); Nesai, Iydeyn 22, (3, 188, 189).

2847 - Ibnu Mes 'ud (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) tesehhud okuyunca su mealde zikirde, duada bulunurdu: "Hamd Allah'adir, O'na siginir, O'ndan magfiret dileriz. Nefislerimizin serrinden de O'na siginiriz. Allah kime hidayet verirse onu kimse sapitamaz, kimi de sapitirsa onu kimse hidayete goturemez. Sehadet ederim ki, Allah'tan baska ilah yoktur. Yine sehadet ederim ki, Muhammed O'nun kulu ve Resuludur. O'nu hak ile, Kiyametten once mujdeleyici ve korkutucu olarak gonderdi. Kim Allah ve Resulune itaat ederse dogru yolu bulmustur. Kim de o ikisine isyan ederse, (bilsin ki) sadece kendisine zarar verir, Allah'a hic bir zarar verermez."
Ebu Davud, Salat 229, (1097, 1098).
Bir rivayette hadise su ziyadeyi yaptiktan sonra gerisini aynen rivayet etmistir: "....Cum'a gunu tesehhud'den sonra.....''

2848 - Cabir Ibnu Semure (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'in namazi vasatti, hutbesi de vasatti.''
Muslim, Cum'a 41 (866); Ebu Davud, Salat 229, (1101); Nesai, Cum'a 35, (3, 110).

2849 - Ebu Vail (radayallahu anh) anlatiyor:Ammar bize hitabetmisti. (Konusmasini) veciz ve belig yapti. Minberden inince:
"Ey Ebu'l- Yakzan belig ve veciz konustun! Keske biraz daha nefesleseydiniz (uzatsaydini)!'' dedik. Bize su cevabi verdi:
"Ben Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'i dinledim, soyle buyurmustu:
" Kisinin namazinin uzunlugu ve hutbesinin kisaligi onun fikhinin (ilminin) alametidir. Oyle ise, hutbeyi kisa tutun, namazi uzun (zira, beyanda sihir var)."
Muslim, Cum'a 47, (869); Ebu Davud, Salat 231, (1106).

2850 - Hz. Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Icerisinde tesehhud bulunmayan her hutbe kesik bir el gibidir. ''
Tirmizi, Nikah 16, (1106) ; Ebu Davud, Edeb 22, (4841).
Alıntı ile Cevapla
  #284  
Alt 4 February 2009, 17:03
salagın teki :)
 
Kayıt Tarihi: 29 September 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Standart Cvp: Hadis-i Şerifler

2851 - Ebu Davud'un diger bir rivayetinde:"Allah'a hamd ile baslamayan her kelam kesiktir" denmistir.
Ebu Davud, Edeb 21, (4840).

2852 - Semure Ibnu Cundub (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Zikr (yani hutbe) sirasinda hazir bulunun, imama yakin olun. Zira kisi, uzaklasmaya devam ede ede, girse bile cennette de geri kalir.''
Ebu Davud, Salat 232, (1108).

2853 - Ebu Rifa 'a el-Adevi (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'a geldim. Hutbe veriyordu. Ben :
"Ey Allah'in Resulu! Yabanci ve dinini bilmeyen bir kimseyim, sizden dinimin ne oldugunu soruyorum! '' dedim. Bunun uzerine bana yoneldi, hutbesini birakarak yanima kadar geldi. Kendisine bir sandalye getirildi. Zannedersem ayaklari demirdendi. Uzerine oturdu. Hemen Allah 'in kendisine ogrettiklerinden bana ogretmege basladi. Sonra tekrar hutbesine donerek, sonunu tamamladi."
Muslim, Cum'a 60, (876); Nesai, Zinet 123, (8,220).

2854 - Hz. Osman (radiyallahu anh) hutbelerine cogu kere su hususu hatirlatarak baslardi: "Isitin, kulak verin. Zira isiterek, kulak verenle isitmeden kulak verenin sevaptan hissesi birdir.''
Muslim, Cum'a 8, (1, 104).

2855 - Hz. Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Cum'a gunu, imam hutbe okurken, sen (yanibasinda konusan) arkadasina: "Sus!" desen bos laf etmis olursun."
Buhari,Cum'a, 36; Muslim, Cum'a, 11, (851); Muvatta, Cum'a, 6, (1, 103); Ebu, Davut. Salat, 235, (1112); Tirmizi, Salat, 368, (512); Nesai, Cum'a, 22, (3, 103, 104).

NAMAZ VE HUTBEDE KIRAAT

2856 - Ubeydullah Ibnu Ebi Rafi (rahimehullah) anlatiyor: "(Emevi halifelerinden) Mervan, Ebu Hureyre, (radiyallahu anh) 'yi Medine 'ye halef tayin etti. Ebu Hureyre, cum 'ayi kildirdi ve birinci rek'atte, el-Hamd suresini okuduktan sonra Cum 'a suresini okudu. Ikinci rek'atte ve iza caeke'l-Munafikun'u okudu. Dedi ki:
"Ben Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'in bunlari okudugunu isittim.''
Muslim, Cum'a 61, (877); Ebu Davud, Salat 242, (112); Tirmizi, Salat 374,(519).

2857 - Semure Ibnu Cundub (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) cum 'a 'da Sebbihismi Rabbike'l-A 'la ve Hel etake hadisu'l-Gasiye surelerini okurdu.''
Ebu Davud, Salat 242, (519); Nesai, Cum'a 39, (3, 111, 112).

2858 - Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) cum'a gunu sabah namazinda Elif lam-mim Tenzil 'i birinci rek 'atte; Hel Eta 'yi da ikinci rek'atte okurdu. Cum 'a namazinda da Cum 'a ve Munafikun surelerini okurdu."
Muslim, Cum'a 64, (879); Ebu Davud, Salat 218, (1074); Tirmizi, Salat 375, (520); Nesai, Cum'a 38, (3, 111).

2859 - Ummu Hisam Bintu Harise Ibnu 'n-Nu 'man (radiyallalhu anha) anlatiyor: "Kaf ve'l Kur'ani'l-Mecid suresini, cuma gunu minber uzerinden her cum 'ada okurken Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'in kendi dillerinden aldim."
Muslim, Cum'a 52, (873); Ebu Davud, Salat.229, (1100); Nesai, Cum'a 28, (3, 107).

2860 - Ya'la Ibnu Umeyye (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) minberde: (Zuhruf 77) diye okurken isitim."
Buhari, Tefsir, Zuhruf 2, Bed'u'l-Halk 6,10; Muslim, Cum'a 49, (871); Ebu Davud, Huruf 1, (3992); Tirmizi, Salat 365, (508).
Alıntı ile Cevapla
  #285  
Alt 4 February 2009, 17:04
salagın teki :)
 
Kayıt Tarihi: 29 September 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Standart Cvp: Hadis-i Şerifler

CAMIYE GIRME VE OTURMA ADABI

2861 - Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki:
"Birinizin Harre'nin sirtinda namaz kilmasi, onun icin cum'a gunu oturup oturup imam hutbeye baslayinca gelip cemaatin omuzlarini yararak cemaate katilmasindan hayirlidir.''
Muvatta, Cum'a 18, (1, 110).

2862 - Tirmizi'de Mu'az Ibnu Enes 'ten merfu olarak su rivayet kaydedilmistir: "Cum'a gunu kim cemaatin omuzlarini yararak ilerlerse cehenneme bir kopru ittihaz olunur. ''
Tirmizi, Salat 369, (513).

2863 - Hz. Cabir (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki:
"Sizden kimse, cum'a gunu kardesini kaldirip sonra da yerine oturmasin. Lakin:"Acilin"desin."
Muslim, Selam 27-30, (2178).

2864 - Nafi (rahimehullah) anlatiyor:"Ibnu Omer (radiyallahu anhuma)'i isittim, diyordu ki: Resulullah (aleyhissalatu vesselam) kisinin bir baskasini kaldirarak yerine oturmasini yasakladi.'' Nafi 'ye: "Bu yasak cum'a'ya mi mahsus?'' diye soruldu.
"Cum'a ve diger gunlerde!'' diye cevap verdi.''
Buhari, Cum'a 20, Isti'zan: 31, 32; Muslim, Selam 28, (2177).

2865 - Mu 'az Ibnu Enes (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam), cum'a gunu imam hutbe verirken hubve tarzinda oturmayi yasakladi."
Ebu Davud, Salat 234, (1110); Tirmizi, Salat 370, (514).

2866 - Seddad Ibnu Evs (radiyallahu anh) anlatiyor: "Hz. Muaviye (radiyallahu anh) ile Beytu'l-Makdis 'te hazir oldum. Bize cum 'a kildirdi. Baktim ki, mescidde bulunanlarin cogu Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'in ashabi idi ve imam hutbe verirken ihtiba ederek oturmslardi.''
Ebu Davud, Salat 234 (1111).

2867 - Amr Ibnu Su 'ayb an ebihi an ceddihi (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam), cum 'a gunu namazdan once cemaat teskilini yasakladi. "
Rezin ilavesidir. Ebu Davud'da gelen bir hadisin parcasidir (Salat 220, ( 1079).

2868 - Hz. Cabir (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam), cum'a gunu minbere cikinca:
"Oturunuz!" dedi. Bunu Ibnu Mes'ud (radiyallhu anh) isitince olduguyere oturdu, tam mescidin giris kapisini ustuydu. Resulullah (aleyhisalatu vesselam) onu bu halde gordu ve:
"Gel! Ey Abdullah Ibnu Mes'ud!" buyurdu."
Ebu Davud, Salat 226,(1091).

2869 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: Resulullah (aleyhissalatu vesselam)buyurdularki: "Cum'a gunu biriniz (mescitte) uyuklayacak olursa oturdugu yeri degistirsin. ''
Ebu Davud, Salat 239, ( 1119); Tirmizi, Salat 379, (526).

2870 - Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'in mescidinde kilinan cum 'adan sonra ilk kilinan cum 'a namazi, Bahreyn koylerinden olan Cuvasa'daki Abdu'l-Kays mescidinde kilinan namazdi."
Buhari, Cum'a 11; Ebu Davud, Salat 216, (1068).
Alıntı ile Cevapla
  #286  
Alt 4 February 2009, 17:04
salagın teki :)
 
Kayıt Tarihi: 29 September 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Standart Cvp: Hadis-i Şerifler

YOLCU NAMAZI

2871 - Hz. Enes (radiyallahu anh) anlatiyor: "Medine 'de ogle namazini Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ile dort rek 'at kildik. Mekke 'ye gitmek uzere yola cikip Zulhuleyfe 'ye gelince ikindiyi iki rek'at kildi.''
Buhari, Taksiru's-Salat 5, Hacc 24, 25, 27,117,119, Cihad 104,126; Muslim, Salatu'l- Musafirin 11, (690); Ebu Davud, Salat 271, (1202) ; Tirmiz, Salat 391, (546); Nesai, Salat 17, ( 1, 237).

2872 - Yine Hz. Enes (radiyallahu anh) 'in anlattigina gore kendisinden kasru's-salat yani namazin kisaltilmasi hakkinda sorulmustu. Soyle cevap verdi:
"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) uc millik mesafeyi veya Su'be'nin sekkine gore uc fersah mesafeyi disari cikti mi iki rek'at kilar.''
Muslim, Salatu'l-Musafirin 12, (691); Ebu Davud, Salat 271, (1201).

2873 - Imam Malik'e ulastigina gore, Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) Mekke- Taif arasindaki kadar, Mekke- Usfan arasindaki kadar ve keza Mekke -Cidde arasindaki kadar mesafede namazi kasrediyordu.''Malik der ki: "Bu mesafeler dort berid' dir."
Muvatta, Kasru' s-Salat 15, (1, 148).

2874 - Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Medin'den Mekke 'ye gitmek uzere yola cikti. Rabbulalemin'den baska hic bir seyden korkmuyordu. Yolda namazi ikiser ikiser (yani kasrederek) kildi. ''
Tirmizi, Salat 391, (547); Nesai, Taksiru's-Salat 1, (3,117).

2875 - Hz. Enes (radiyallahu anh) anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ile birlikte Mekke 'ye gitmek uzere Medine 'den ciktik. Efendimiz yolda namazlari ikiser ikiser kiliyordu. Medine 'ye donunceye kadar hep boyle yapti. ''
Enes 'e: "Mekke 'de ne kadar kaldiniz? '' diye sorulmustu:
"Orada on gun kildik'' dedi. ''
Buhari, Taksir 1, Megazi 52; Muslim, Salatu 'l-Musafirin 15, (693) ; Ebu Davud, Salat 279, (1233); Tirmizi, Salat 392, (548); Nesai, Taksiru's-Salat 4, (3, 121).

2876 - Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (Mekke 'de) ondokuz gun ikamet etti ve namazlari kasretti. Biz de (bundan boyle) sefer yapip ondokuz gun ikamet ettik mi namazlari hep kasrederdik, ondokuzdan fazla kaldik mi artik dorde tamamlardik."
Buhari, Taksir 1, Megazi 52, Ebu Davud, Salat 279, (1230, 1231, 1232); Tirmizi, Salat 392, (549); Nesai, Taksiru's-Salat 4, (3, 121).
Ebu Davud'un bir diger rivayetinde "....Onyedi gun '' denmistir. Nesai 'nin bir diger rivayetinde: "Fetih senesinde Mekke 'de onbes gun ikamet etti ve namazlari bu esnada kasretti. "

2877 - Imran Ibnu Husayn (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Fetih gunu, Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'la birlikte Mekke 'de hazir bulundum. Mekke 'de onsekiz gece kaldi, bu esnada namazlari hep iki kildi. Soyle hitabediyordu:
"Ey bolge halki! Siz bize bakmayin, dort kilin. Biz hep yolcuyuz (bu sebeple ksrederek iki kiliyoruz). ''
Ebu Davud. Salat 270, ( 1229).

2878 - Hz. Cabir (radiyallahu anh). anlatiyor:"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Tebuk'de yirmi gun ikamet etti ve namazlari hep kasretti. "
Ebu Davud, Salat 280; (1235).

2879 - Harise Ibnu Vehb (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Mina'da bize, sayica en cok oldugumuz ve en ziyade guven icinde oldugumuz bir zamanda namazi iki rek'at kildirdi."
Buhari, Taksir 2, Hacc 84; Muslim, Salatu'l-Musafirin 21, (696); Ebu Davud, Hacc 77, (1965); Tirmizi, Hacc 52, (882); Nesai, Taksiru ' s-Salat 3, (3, 119, 120).

2880 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Mina'da bize iki rek 'at kildirdi, arkasindan Ebu Bekr de oyle kildirdi, Ebu Bekir'den sonra Hz. Omer ve hilafetinin basinda Hz. Osman (radiyallahu anhuma) da iki kildirdilar. Sonra Hz. Osman dort rek'atli olarak kildirdi. Ibnu Omer imamla kilarsa dort kilardi, yalniz kilinca da iki kilardi."
Buhari, Taksiru's-Salat 2, Hacc 84; Muslim, Salatu'l-Musafirin 17, (694); Nesai, Taksiru's-Salat 3, (3, 121 ).
Alıntı ile Cevapla
  #287  
Alt 4 February 2009, 17:05
salagın teki :)
 
Kayıt Tarihi: 29 September 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Standart Cvp: Hadis-i Şerifler

2881 - Hz. Osman (radiyallahu anh) 'dan anlatildigana gore, Taif'de emval edinip orada ikamet etmeyi arzu ettigi zaman.Mina 'da dort rek'at kildi. Sonra imamlar bununla amel ettiler. ''
Ebu Davud, Menasik 76, (1961- 1964).

2882 - Bir rivayette de soyle denmistir: "Hz. Osman (sonradan) bedeviler sebebiyledort kilmistir. Cunku o sene pek cok bedevi hacc 'a gelmisti. Namazin dort rek'at oldugunu ogretmek icin halka dort rek'at kildirdi.''
Ebu Davud, Menasik 76, (1962).
Bir rivayette de soyle denmistir: " (Hz. Osman Mina 'da dort kildi.) Cunku o, Hacc 'tan sonra ikamete azmetmisti.''

2883 - Yine Ebu Davud 'un kaydina gore Ibnu Mes 'ud (radiyallahu anh) (Mina' da)namazi dort kilmsti. Kendisine:
"Sen, (daha once dort kildigi icin) Osman 'i ayiplamistin, simdi ise dort kiliyorsun! denilmisti. (Ozur beyan ederek) su cevabi verdi:
"Muhalefet zararlidir. ''
Ebu Davud, Menasik 76, (1960).

2884 - Hz. Omer (radiyallahu anh)'den anlatildigina gore, Mekke'de namazi halka iki rek'at kildirdi. Selami verince:
"Ey Mekkeliler!"dedi, namazlarinizi dorde tamamlayin.Biz yolcuyuz(bu sebeple iki kildik)!."
Muvatta, Kasru's-Salat 19, (1, 149).

SEFERDE IKI NAMAZIN CEM EDILMESI

2885 - Hz. Enes (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam), gunes batiya meyletmeden yola cikinca, ogle namazini ikindi vaktine te'hir eder, ikindi olunca mola verir, ikisini cemederdi (beraber kilardi). Yola cikmazdan once gunes batiya meyletti (ogle vakti girdi) ise, hareketten once her ikisini de (ogle ve ikindi) kilar sonra yola cikardi.''

2886 - Bir rivayette de soyle gelmistir: "...Acele yurumek gerekirse ogleyi ikindiye te 'hir eder, ikisini birlestirirdi, keza ufuktaki aydinlik kaybolunca da aksamla yatsiyi birlestirirdi. "
Buhari, Taksiru's-Salat 16, l5; Muslim, Musafirin 46, (704); Ebu Davud, Salat 274, (1218, 1219) ; Nesai, Mevakit 42, (1, 284-285).

2887 - Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) yol halinde iken ogle ile ikindiyi birlestirirdi, aksam ile yatsiyi da birlestirirdi. "
Buhari, Taksiru's-Salat 13.

2888 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) aksam ve yatsiyi Muzdelife 'de beraberce kildi. Bunlardan her biri icin ayri bir ikamet okudu. Iki namaz arasinda nafile kilmadi, bunlardan birinden sonra da nafile kilmadi."
Buhari, Hacc 93, 96; Muslim, Hacc 286 (703); 987, (1288); Muvatta, Hacc 196, (1, 400); Ebu Davud, Menasik 65, (1926-1933); Tirmizi, Hacc 56, (887, 888); Nesai, Mevakit 49, (1, 291).

2889 - Ibnu Mes 'ud (radiyallahu anh) anlatiyor: "Ben Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'i su ikisi haric, vakti disida tek bir namazi kildigini gormedim: Muzdelife'de aksamla yatsiyi birlestirdi. O gun sabahi da vaktinden once kildi. "
Buhari, Hacc 99, 97; Muslim, Hacc 292, (1289); Ebu Davud, Menasik 65, (1934) ; Nesai, 49, (1, 291-292).

2890 - Ca'fer Ibnu Muhammed Ibni Mesleme (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ogle ve ikindi namazlarini; Arafat'ta tek bir ezan ve iki ayri ikametle kildi. Iki namaz arasinda nafile kilmadi. Muzdelife 'de de aksamla yatsiyi bir ezan ve iki ikametle kildi ve aralarinda nafile kilmadi."
Ebu Davud, Menasik 57, (1906).
Alıntı ile Cevapla
  #288  
Alt 4 February 2009, 17:06
salagın teki :)
 
Kayıt Tarihi: 29 September 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Standart Cvp: Hadis-i Şerifler

2891 - Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) demistir ki: "Kim iki namazi ozursuz olarak cem ederse buyuk gunah kapilarindan bir kapiya gelmis olur."
Tirmizi, Salat l38, (188).

2892 - Yine Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) demistir ki: "Resulullah (aleyhissalatu vessalam) Medine 'de yedi ve sekiz (rek 'at) ogle, ikindi, aksam ve yatsi namazlarini (cemederek) kildi. Eyyub (es-ahtiyani) der ki :"Belki de bu, yagmurlu bir gecedeydi.
"Oburu (Ebu 's-Sa'sa):
"Belki!'' dedi. ''
Buhari, Mevakit 12, Teheccut 30 ; Muslim, Musafirin 49, (705); Ebu Davud, Salat 274,(1210, 1211, 1214); Tirmizi, Salat 138, (187); Nesai, Mevakit 47, (1, 290).
Sahiheyn'in bir rivayetinde su ziyade var: "Hadisi Ibnu Abbas'tan rivayet eden raviye dendi ki: "Zannederim, ogleyi te'hir, ikindiyi ta'cil, keza aksami te'hir yatsiyi da ta'cil etmis olmali?'' Cevaben:"Bunu ben de boyle zannediyorum!'' dedi.

2893 - Muslim'de gelen bir baska rivayette soyle denmistir: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) korku ve sefer hali olmaksizin ogle ve ikindiyi birlestirerek, aksam ve yatsiyi da birlestirerek kildi." Imam Malik: "Ben bunun, yagmurlu gunde yapilmis olacagini zannediyorum '' demistir.''
Muvatta, Kasru's-Salat 4, (1,144) ; Muslim, Musafirin 49, (705).

YOLCULUKTA NAFILE NAMAZLAR

2894 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'a (onsekiz defa) refakat ettim. Ancak, sefer sirasinda nafile kildigini hic gormedim. Allah Teala hazretleri soyle buyurmustur:
"Resulullah'ta sizin icin guzel ornek vardir" (Ahzab 21 ). Ibnu Omer devamla der ki:
"Eger nafileyi kilsaydim namazi da tamkilardim."
Buhari, Taksiru's-Salat 11; Muslim, Musafirin 9, (689); Muvatta; Kasru's-Salat 22, (1,150); Ebu Davud, Salat 276, (1223); Tirmizi, Salat 391, Nesai, Taksiru's-Salat 5, (3, 122; 123).

2895 - Bera (radiyallahu anh) anlatiyor: "Ben, Resulullah(aleyhissalatu vesselam)'a onsekiz seferde istirak ettim. Onun,gunes meyledince ogleden once kildigi iki rek'ati terketiyini gormedim."
Ebu Davud, Salat 276,(1222);Tirmizi, Salat 393,(550).

2896 - Nafi anlatiyor: "Ibnu Omer (radiyallahu anh), oglu Ubeydullah'i seferde nafile kilarken gorurdu de bundan dolayi onu kinamazdi."
Muvatta, Kasru's-Salat, 24 (1,150).

2897 - Hz. Aise (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ile birlikte umre yapmak uzere Medine 'den Mekke 'ye dogru yola ciktik. Mekke 'ye gelince:
"Ey Allah 'in Resulu, annem babam sana feda olsun. Sen kisa kildin, ben tam kildim, sen yedin ben oruc tuttum, (ne dersiniz?) '' dedim. Su cevabi verdi:
"Ey Aise guzel yaptin ! '' buyurdu ve bu isimde beni kinamadi '' dedi. ''
Nesai, Taksiru's-Salat 4, (3, 122).

HAVF (KORKU) NAMAZI BABI

2898 - Sehl Ibnu Ebi Hasme (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ashabina korku namazi kildirdi.Bu maksadla ashabi arkasindaiki saf yapati. Hemen arkasinda bulunan safa birinci rek'ati kildirdi. Sonra ayaga kalkti ve arkasindakilere bir rek'at namaz kildirincaya kadar kiyamda kaldi. Sonra gerideki safta bulunanlar ilerledi, on safdakiler de geriledi. Bu sekilde ilerleyenlere de bir rek 'at namaz kildirdi. Sonra gerileyenler bir rek 'at namaz kilincaya kadar yerinde oturdu. Sonra da selam verdi.''
Buhari, Megazi 31; Muslim, Musafirin 309, (841); Muvatta, Salatu'l-Havf 1, (1,183); Tirmizi; Salat 398, (565); Ebu Davud, Salat, 282, (1337, 1338, 1339); Nesai, Salatu'l-Havf 1, (3,170-171)

2899 - Muvatta'nin bir diger rivayetinde soyle gelmistir: "Korku namazi soyledir: "Imam, beraberinde arkadaslarindan bir grup oldugu halde namaza durur, bir grup. da dusmana karsi yerini alir. Imam bir rek 'ati beraberindekilerle ruku ve secde ile kilar, ve ayaga (ikinci rek'ate) kalkar. Tam dogrulunca oyle kalir. Cemaat geri kalan rek'ati kendi baslarina tamamlayip selam verirler ve oradan ayrilirlar. Imam yerinde ayakta durmaya devam eder. Namazini kilanlar dusmanin karsisinda yerlerini alirlar. Namaz kilmamis olan digerleri gelip imamin arkasinda dururlar, tekbir getirerek uyarlar. Imam onlara da bir rek'at namaz kildirir, secdeden sonra oturur ve selam verir. Imama uyan bu ikinci gurup imam selam verince kalkip, geri kalan rek 'ati kilip selam verirler."
Muvatta, Salatu'l-Havf 2, (1, 183).

2900 - Hz Cabir (radiyallahu anh) anlatiyor: "Biz Zaturrika 'da,Resulullah(aleyhissalatu vesselam) ile beraberdik Koyu golgeli bir agacin yanina gelmistik. Bu agaci, altinda dinlenmesi icin Aleyhissalatu vesselam'a biraktik. (Resulullah kilicini agaca asip istiratte cekilmisti ki, O 'nu gizlice takip eden) musruklerden biri gelip (asili olan kilici kapip) kinindan siyirp (Resulullah'a):
"Benden korkuyor musun?" dedi. Aleyhissalltu vessalam :
"Hayir!" deyince"
"Peki seni benden kim kurtaracak?"
"Allah!" diye cevap verdi.(Duruma muttali olan) ashab adami tehdid etti. (o da kilinci kinina koydu ve agaca asti)Sonranamaz kilindi. Resulullah (aleyhisalatu vessalam) bir guruba iki rek 'at kildirdi.Bunlar geri cekildiler. Sonra ikinci gurup geldi, onlarada iki rek'at namaz kildirdi. Resulullah'in namazi dorde tamamlanmisti, cemaatin namazi ise iki rek'atti."
Buhari,Megazi 31, 84, 87; Muslim; Musafirin, 307- 311, (840,843); Nesai, Salatu'l-Havf 1, (3, 175,176, 178).
Alıntı ile Cevapla
  #289  
Alt 4 February 2009, 17:06
salagın teki :)
 
Kayıt Tarihi: 29 September 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Standart Cvp: Hadis-i Şerifler

2901 - Ebu Ayyas ez-Zuraki (radiyallahu anh) anlatiyor: "Biz Usfan 'da Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ile beraberdik. Musriklerin basinda (henuz musluman olmayan) Halid Ibnu'l-Velid vardi. Ogleyi kilmistik. Misrikler (kendi kendilerine aralarinda soyle) konustular: "Iyi bir firsat elimize gecmisti, onlar namazda iken saldirsaydik ya!''
Bunun uzerine hemen kasr (namazi kisaltma) ile ilgili ayet ogle ile ikindi arasinda nazil oldu. Ikindi vakti olunca, Resulullah (aleyhissalatu vesselam) kalkip kibleye karsi durdu. Musrikler de onlerindeydi. Arka tarafina da bir safyapti. Bu safin arkasina da bir safkoydu. Resulullah rukuya varinca hep birlikte ruku yaptilar. Resulullah secde yapti, hemen arkasindaki safdakiler de secde yapti. Digerleri (rukudan) dogrulup onlari korumak uzere kiyamda kaldilar. Bunlar iki secdeyi tamamlayip kalkinca arkalarinda bulunanlar secdeye gittiler. Sonra Resulullah 'in arkasindaki saftakiler digerlerinin yerlerine gittiler, arkadaki saftakiler de ondekilerin yerine ilerlediler. Sonra Resulullah rukuya gitti, hepsi O'nunla birlikte ruku yapti. Sonra Resulullah secde yapti ve hemen arkasindaki safdakiler de secde yaptilar. Bu sirada arkadakiler bunlari korumak uzere kiyamda kaldilar.
Aleyhissalatu vesselam ve arkasindakiler oturunca, en arkadakiler secdeye gittiler. Sonra hep beraber oturup hep beraber selam verdiler."
Ebu Davud, Salat 281, (1236); Nesai, Salatu'l-Havf 1, (3, 176-177).

2902 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) korku namazini iki gruptan birine tek rek 'at olarak kildirirken, diger grup dusmana karsi durmustur. Kilanlar kalkip, dusmana donuk vaziyette, (bekleyen) arkadaslarinin yerine gectiler, onlar da gelip (Resulullah 'in arkasina gectiler), O da bunlara bir rek 'at namaz kildirdi, sonra da bu iki guruptan her biribirer rek 'at namazlarini kaza ettiler.''
Buhari, Salatu'l-Havf 2, Megazi 31, Tefsir, Bakara 44; Muslim, Musafirin 205, (839); Muvatta, Salatu'l-Havf 3, (1, 184); Ebu Davud, Salat 285, (1243); Tirmizi, Salat 398, (564); Nesai, Salatu'l-Havf 1, (3, 171, 173).

2903 - Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyar: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Dacnan ile Usfan arasina, musriklerle sarilmis biryere indi. Musrikler (aralarinda):
"Bu muslumanlarin bir namazlari var (topluca kilarlar), bu onlara evlatlarindan da, bakirelerinden de kiymetlidir, iste bu, ikindi namazlaridir. Hazirliginizi yapin, uzerlerine toptan bir kerede cullanin!'' dediler. Cebrail aleyhisselam, Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'a gelerek ashabini iki kisma ayirmasini, onlardan bir grurupla namaz kilarken diger grubun geri tarafta ayakta beklemesini, tedbirli olmalarini ve silahlarini beraberlerinde almalarini, birinci gruba bir rek'at kildirmasini, bu kismin birinci rekatten sonra geri cekilmesini, arkadaki grubun one ilerlemesini, bu yeni gruba da bir rek 'at kildirmasini, boylece her bir grubun Resulullah'la birlikte birer rek 'atlerinin olmasini, Resulullah'in da boylece iki rek'at kilmis olmasini emretti."
Ebu Davud, Salat 284, (1240,1241); Tirmizi, Tefsir, Nisa, (3038); Nesai, Salatu'l-Havf 1, (3, 173, 174).

2904 - Abdullah Ibnu Uneys (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam), beni, Halid Ibnu Sufyan el-Huzli'yi oldurmem icin bulundugu yere gonderdi. O, Urane ve Arafat taraflarinda idi:
" Git onu oldur! '' dedi Ben onu gordugumde ikindi namazinin vakti girmisti. Kendi kendime:"(Bu herifi oldurme isi) onunla benim arama girip namazimi geciktirmesinden korkarim" dedim. (Ara vermeden) ilerledim. Hem yuruyor hem de ima ile namazimi kiliyordum. Herife tam yaklasmistim ki:
"Sen kimsin?"dedi.
"Araplardan biriyim. Duydum ki; su, adam icin asker topluyormussun, onun icin sana katilmaya geldim!"
"Evet ben bu isin icindeyim" dedi. Onunla bir mudet yurudum, oldurmeme imkan saglayacak bir firsat dogunca kilicla tepesine bindim ve geberttim."
Ebu Davud,Salat 289, (1249).

BES VAKIT NAMAZA BAGLI (RATIB) NAFILELER

2905 - Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ile birlikte iki rek 'at ogleden evvel, iki rek 'at sonra, keza iki rek 'at cum 'adan sonra,rek'at aksamdan sonra, iki rek 'at yatsidan sonra namaz kildim. Aksam ve yatsi(dan sonrakiler) evinde idi.''
Buhari, Teheccud.29, 25, 34; Cum'a 39; Muslim, Musafirin 291, (729), Cum'a 71, (882); Muvatta, 69, (1,166); Ebu Davud, Salat 290, (1252); Nesai, Ikamet 64, (2,119), Cum'a43, (3, 113) ; Tirmizi, Salat 220, (433, 434).

2906 - Hz. Aise (radiyallahu anha)anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatuvesselam) buyurdular ki :
"Sunnette gelen oniki rek 'ate kim devam ederse Allah ona cennette bir ev bina eder: Bu oniki rek'atin:
- Dordu ogleden once,.
- Ikisi ogleden sonra,
- Ikisi aksamdan sonra,
- Ikisi yatsidan sonra,
- Ikisi de sabahtan once.''
Tirmizi, Salat 206, (414);Nesai, Kiyamu'l- Leyl 66, (3, 260); Ibnu Mace; Ikamet 100, (1142).

2907 - Yine Hz. Aise (radiyallhu anha) anlatiyor: "Iki namaz var ki Resulullah (aleyhissalatu vesselam) bunlari ne gizli ne de aleni olarak seferde ve hazerde hic terketmedi: Sabahtan once iki rek'at, ikindiden sonra iki rek'at.''
Buhari, Mevakitu's-Salat 33, 73; Muslim, Salatu'1-Musafirin 300, (835); Ebu Davud, Salat 290, ( 1253); Nesai, Mevakitu's-Salat 36, (1, 281 ), Kiyamu'l-Leyl 56, (3, 251, 252).

2908 - Hz. Ali (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) sabah ve ikindi haric her namazin arkasindan iki rek'at (nafile) kilardi."
Ebu Davud, Salat 299, (1275).

2909 - Hz. Aise (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) nafilelerden hic birine, sabah namazini iki rek 'atlik nafilesi kadar asiri ilgi gostermemistir."

2910 - Ebu Davud'un, Ebu Hureyre (radiyallahu anh) 'den kaydettigi bir rivayette soylegelmistir:
"Sizi, atlilar tardedecek (kovalayacak) bile olsa o iki rek'ati terketmeyin. ''
Alıntı ile Cevapla
  #290  
Alt 4 February 2009, 17:06
salagın teki :)
 
Kayıt Tarihi: 29 September 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Standart Cvp: Hadis-i Şerifler

2911 - Nesai'nin bir rivayetinde :"Sabah namazindan once kilinacak iki rek'at nafile namaz dunyanin tamamindan daha hayirlidir'' denmistir.
Buhari, Teheccud 27; Muslim, Salatu'l-Musafirin 96, (725); Ebu Davud, Salat 291, 292, (1254, 1258) ; Tirmizi; Salat307, (416); Nesai; Kiyamu'l-Leyl 56, (252).

2912 - Yine Hz. Aise anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) sabah namazinda ezanla ikamet arasinda hafif iki rek 'at namaz kilardi.''

2913 - Diger bir rivayette su ibare var: "O iki rek 'ati oyle hafif tutardi ki, ben, "bunlrda Fatiha'yi okudu mu?'' derdim.''

2914 - Nesai 'nin bir baska rivayetinde soyle gelmistir: "Muezzin sabah ezaninin birincisini bitirip sukut ettimi kalkar, sabah namazindan once ve ufukta fecrin acilmasindan sonra iki rek'at hafif namaz kilar, sonra da sag yaninin uzerine uyurdu.''
Buhari, Teheccud 28, 12; Muslim, Musafirin 90, (724); Muvatta, Salatu'l-Leyl 29, (1, 127); Ebu Davud, Salat 292, (1, 255); Nesai, Kiyamu'l-Leyl 60, (3, (256); 58, (3, 252-253).

2915 - Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) sabahin iki rek'atinda cogunlukla sunlari okurdu: Birinci rek'atta (mealen): "(Ey muminler) deyin ki:
"Biz Allah'a, bize indirlene;Kur'an'a, Ibrahim'e, Ismail'e, Ishak'a, Ya'kub'a ve torunlarina (esbata) indirilenlere, Musa'ya, Isa'ya verilenlere ve butun peygamberlere Rabbleri katindan verilen (Kitap ve ayetlere) iman ettik. Onlardan hic birini (kimine inanmak, kimini inkar etmek suretiyle) digerinden ayird etmeyiz. Biz, (Allah'a) teslim olmus (muslumanlar)iz'' (Bakara 136). Ikinci rek'atte de, Al-i Imran suresindeki su ayet (mealen): "Deki: "Ey Ehl-i Kitap (Yahudiler, Hiristiyanlar) hepiniz bizimle sizin aranizda musavi (veadil) birkelimeye gelin. (Soyle) diyerek: "Allah'tan baskasina tapmayi, Ona hic bir seyi estutmayalim. Allahi birakip da kimimiz kimimizi Rabler (diye) tanimayalim (Buna ragmen) eger yine yuz cevirirlerse (o halde) deyin ki: "Sahid olun, biz muhakkak muslumanlariz" (64. ayet).
Muslim, Musafirin 99, (727); Ebu Davud, Salat 292, (1259); Nesai, Iftitah 38, (2, 155).

2916 - Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) sabahin iki rek'atinda cogunlukla sunlari okurdu: "(Ey muminler) deyin ki: "Biz Allah'a, bize indirilene (Kur'an'a), Ibrahim'e, Ismail'e. Ishak'a, Ya'kub a ve torunlarina (esbat) indirilere, Musa'ya, Isa'ya verilenlere ve butun peygamberlere Rabbleri katindan verilen (Kitap ve ayetlere) iman ettik. Onlardan hic birini (kimine inanmk kimini inkar etmek suretiyle) digerinden ayird etmeyiz. Biz, (Allah'a) teslim olmus (muslumanlar)iz''. (Bakara 136). Ikinci rek 'atte de: "Ey Rabbimiz, senin indirdigin (oKitab'a) inandik, o peygambere de tabi olduk. Artik bizi (birligini ve peygamberlerini taniyan) sahidlerle beraber yaz". (Al-i Imran 53)ayetini okurdu.''

2917 - Yine Ebu Hureyre (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) sabahin iki rek 'atinde sunlari okurdu: "Kul ya eyyuhe 'l- Kafirun '' ve "Kul huvallahu ahad.''
Muslim, Musafirin 98, (726); Ebu Davud, Salat 98, (1256); Nesai, Iftitah 39, (2, 155, 156).

2918 - Tirmizi'nin Ibnu Mes'ud'dan kaydettigi bir rivayette soyle gelmistir: "Ben bir ay kadar Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'i goz ucuyla takib ettim, sabahin farzdan once kilinan iki rek 'atinde su sureleri okuyordu: "Kul ya eyyuhe'l-Kafirun'' ve "Kulhuvallahu ahad."
Tirmizi, Salat 308, (417).

2919 - Bu rivayet Nesai 'de biraz farkla soyle gelmistir: "Ben Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'i yirmi kere goz ucuylatakib ettim, aksamin farzindan sonra kilinan iki rek'atle, sabahin farzindan once kilinan iki rek 'atte Kafirun ve Ihlas surelerini okuyordu.''
Nesai, Salat 68, (2,170).

2920 - Hz, Aise (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) sabahin iki rek'at nafilesini kildi mi; uyaniksam benimle konusur du, degilsem, muezzin namaz icin (ikamet okuyuncaya kadar yatardi). ''
Buhari, Teheccud 24, 26 ; Muslim, Musafirin 133, (743) ; Ebu Davud, Salat 293, (1, 262, 1263); Tirmizi, Salat 309, (418).
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler
Stil



Saat: 19:41


Telif Hakları vBulletin® v3.8.9 Copyright ©2000 - 2024, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
gaziantep escort bayan gaziantep escort
antalya haber sex hikayeleri aresbet giriş vegasslotguncel.com herabetguncel.com ikili opsiyon bahis vegasslotyeniadresi.com vegasslotadresi.com vegasslotcanli.com getirbett.com getirbetgir.com
ankara escort ankara escort ankara escort bayan escort ankara ankara escort çankaya escort ankara otele gelen escort eryaman escort adana escort eryaman escort kızılay escort çankaya escort kızılay escort ankara eskort

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2